Wednesday, October 30, 2013

ဘာသာျခားကို ယူမည္ဆိုလွ်င္





      “ေရာ့    ေဟ့ ငတ  ”

  ဇရပ္ေပၚအေရာက္မွာ ဦးေမာင္က စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုကမ္းေပးလိုက္လို႕ က်ေနာ္လွမ္းယူလိုက္သည္။

 စာအုပ္ကေသးေသးပါးပါးေလး.....

 “ ဦးေမာင္....ျပန္ေရာင္းတာလား....မ၀ယ္ဘူး..”

  “အလကားေပးတာဟ..ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္...ျပီးရင္..မင္းရဲ႕ အခ်စ္ကိူကိူးကြယိသူေတြ

   ကိုလည္းသိေအာင္ျပန္ေရးတင္လိုက္...သိလား”

“  အာ.....ဦးေမာင္ကလည္းသိရဲ႕ သားနဲ႕  က်ေနာ့ပရိသတ္ကဒါမ်ိုးမႀကိဳက္ဘူး...ေလ..”

“ႀကိဳက္ ႀကိဳက္မႀကိဳက္ႀကိဳက္ကြာ...မင္းကျမန္မာဆိုလွ်င္...မင္းေျပာျပထားဖို႕လိုတယ္ေလ”

 ဦးေမာင္ကတကယ္အတည္ႀကီးေျပာေနေတာ့...က်ေနာ္မ်က္ႏွာပိုးသတ္လိုက္ရသည္။

တကယ္ေတာ့စာေပႏွင့္ပါတ္သက္လွ်င္ဦးေမာင္ကက်ေနာ့ဆရာဆိုလွ်င္မမွား။
 
စာအုပ္ကအစိမ္းေရာင္ေလး။မ်က္ႏွာဖံုးမွာပုဂံသူရဲေကာင္း

တစ္ေယာက္လွံကိုင္ရပ္ေနသည္။

         စာေပဗိမာန္ဆုရစာမူ

ျမန္မာ့အိမ္သူျမန္မာ့မူစာအုပ္မွ

အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာ စိုးေႀကာက္ပါေတာ့သည္

           ဦးေအးခ်ိဳ( မဟာ၀ိဇၨာ)

 က်ေနာ္တစ္ညလံုးထို္င္ဖတ္သည္။မရွင္းတာကိုျပန္ျပန္ဖတ္သည္။ဖတ္ေနရင္းသူငယ္ခ်င္း

ေတြကိုေျပာျပခ်င္လာသည္။နည္းနည္းခ်င္းခြဲေျပျပေပးပါမည္။သိရွိျပီးလွ်င္ပါတ္၀န္းက်င္

ကသူမ်ားကိုလက္ဆင့္ကမ္းေပးႀကပါကုန္။ယခုထိုစာအုပ္စာမ်က္ႏွာ( ၅၀ ) မွ( ၆၂ )ထိ

တင္ျပေပးလိုက္ပါသည္။ေနာင္အလွ်င္းသင့္လွ်င္ထပ္မံတင္ျပေပးပါမည္။

         

   အသြင္မတူအိမ္သူမျဖစ္ ဘာသာမတူလူမ်ိဳးမတူေသာျပသနာမ်ား ကိုဆက္လက္ေလ့လာေသာ္

ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႕ရပါသည္.။ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ အစၥလမ္ဘာသာ

၀င္တစ္ဦးနွင့္လက္ထပ္ခဲ့ေသာ္ မည္ကဲ့သိုူ႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ႀကသည္ကိုဦးစြာတင္ျပလိုပါသည္။

                  အစၥလာမ္တရားဥပေဒအရအစၥလာမ္ဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္

အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနွင့္တရား၀င္ထိမ္းျမားမႈမျပဳနိုင္ေပ။

သို႕ေသာ္အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေယာက်ာၤးတစ္ဦးသည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္အမ််ိဳးသမီး

မ်ားအျပင္  “ကီတာဘီယာ“ေခၚေရွးက်မ္းစာမ်ားကို   လက္ခံေသာအမ်ိဳူးသမီးမ်ားနွင့္လည္း

တရား၀င္ထိမ္းျမားလက္ထပ္နိုင္သည္။ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္သည္

ကီလာဘီယာမဟုတ္ေသာအမ်ိဳးသမီး(ဥပမာနတ္ရုပ္တုကိုးကြယ္သူ။မီးကိုးကြယ္သူ)

တစ္ဦးဦးနွင့္ထိမ္းျမားျခင္းမရွိေပ။


                   သို႕ရာတြင္အကယ္၍ထိမ္းျမားမိပါကယင္း ထိမ္းျမားမႈသည္ နည္းလမ္းမက်မႈ

သာျဖစ္ျပီးပ်က္ျပယ္ျခင္းမရွိေပ။    ကီတာဘီယာေခၚေရွးက်မ္းစာမ်ားကို  လက္ခံေသာအမ်ိဳး

သမီးဆိုသည္မွာစၾက၀႒ာအလံုးစံုကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာထာ၀ရဘုရားသခင္သည္လက္ရွိ

အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားလက္၀ယ္ရွိကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏အရင္ေတာင္ရက္။ဇဘူရ္။

အိန္ဂ်ီလ္စသည့္  က်မ္းစာမ်ားကိုုလူသားတို႕အေပၚ  လမ္းညၽြန္အျဖစ္ေပးခဲ့သည္။

                          အဆိုပါထာ၀ရဘုရားသခင္၏ေရွးက်မ္းစာမ်ားကိုလက္ခံလိုက္နာေသာ

အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို“ကီတာဘီယာ” ဟုေခၚသည္။ ခရစ္ယာန္ သို႕မဟုတ္ ဂ်ဴး အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို

ကီတာဘီ.ယာအျဖစ္  အသိအမွတ္ျပဳသည္။အကယ္၍ ကီတာဘီယာမဟုတ္ေသာ  အမ်ိဳးသမီး

တစ္ဦးဦးနွင့္ထိမ္းျမားခဲ့ပါက  နည္းလမ္းမက်ေသာထိမ္းျမားမႈ ဟုသတ္မွတ္၍ထိမ္းျမားမႈနည္း

လမ္းက်ေစလိုလွ်င္  ပံုစံအားျဖင့္မျပည့္စံုမႈကို ျပည့္စံုေအာင္ေဆာင္ရြက္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ေသာ္

လည္းေကာင္း။  တရား၀င္ေသာထိမ္းျမားျခင္း  ျဖစ္လာနိုင္သည့္နည္းလမ္းမက်ေသာထိမ္းျမား

ျခင္းတစ္ရပ္ကိုေယာက်ာၤး ကျဖစ္ေစ။မိန္းမကျဖစ္ေစအခ်ိန္မေရြးဖ်က္နိုင္သည္။တစ္ဦးက

တစ္ဦးကို စြန္႕လႊတ္ရံုမွ်ျဖင့္  ထိမ္းျမားျခင္းပ်က္သြားေလသည္။


                        ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္  အစၥလာမ္တရားဥပေဒအရ

ကီတာဘီယာမ်ားမဟုတ္သျဖင့္  အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေယာက်ာၤးမ်ားနွင့္  ယူေစကာမူ

နည္းလမ္းမက်ေသာထိမ္းျမားျခင္းသာျဖစ္သည္။ထို႕ေၾကာင့္နည္းလမ္းမက်ေသာထိမ္းျမား

မႈကိုနည္းလမ္းက်ေစလိုလွ်င္ အစၥလာမ္ဘာသာသို႕ ကူးေျပာင္းကိုးကြယ္မွတစ္ပါး  အျခား

ေရြးခ်ယ္စရာလမ္းမရွိေတာ့ေခ်။


                      မလယ္နွင့္ေမာင္ေက်း (၂-ယူဘီအာ-၁၈၉၇-၀၁)၄၉၇ စီရင္ထံုး။ တရား၀င္

လြဲေျပာင္းသူနွင့္ မလွေထြး(ေအအိုင္အာ-၁၉၂၉။ရန္ကုန္။၃၅) စီရင္ထံုးမ်ားတြင္ “ဗုဒၶဘာသာ

၀င္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္သည္ အစၥလာမ္ဘာသာသို႕ကူးေျပာင္းျပီး အစၥလာမ္ဘာသာထံုးတမ္း

အရထိမ္းျမားျခင္းမျပဳလွ်င္  ထိမ္းျမားမႈသည္တရားမ၀င္။

တည္ျမဲခိုင္မာျခင္းမရွိ“ ဟူ၍ဆံုးျဖတ္

ထားသည္။


                     အကယ္၍ အစၥလာမ္ဘာသာသို႕  ကူးေျပာင္းျပီးမြတ္စလင္တစ္ေယာက္နွင့္

ထိမ္းျမားသည့္ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္သည္ အစၥလာမ္ဘာသာကို စြန္႕ပစ္ျပီး

ဗုဒၶ ဘာသာသို႕ကူးေျပာင္းလိုလွ်င္ထိမ္းျမားျခင္းသည္တရားရံုး၏အမိန္႕ဒီကရီမပါဘဲ  တြလာဘ္

မေပးရဘဲအလိုလုိပ်က္ပ်ယ္သြားသည္ဟူ၍လည္း  မဆိုင္နွင့္  ကြိဳင္ဒါမြိဳင္ဒင္ ၈-အယ္ဘီအာ-

၂၀၆စီရင္ထံုးမ်ားတြင္ ဆံုးျဖတ္ထားသည္ကိုေတြ႕ရပါသည္။


                  အစၥလာမ္ဘာသာကိုစြန္႕ပစ္ျခင္းသည္ ထိမ္းျမားျခင္းကိုပ်က္ျပယ္ေစရန္ရည္

ရြယ္၍ ျပဳလုပ္သည္ျဖစ္ေစ။ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ အေရးမၾကီးေပ။ဘာသာကူးေျပာင္းသည္

ဟုဆိုရာတြင္လည္းအစၥလာမ္ဘာသာ  နွင့္ဆန္႕က်င္သည့္စကားမ်ားေျပာဆိုသည္ျဖစ္ေစ။

အစၥလာမ္ဘာသာမွတစ္ပါးေသာဘာသာ၌ယံုၾကည္မႈရွိသည့္စကားမ်ားကိုေျပာဆိုသည္ျဖစ္

ေစဘာသာကူးေျပာင္းသည္ မည္ေပဟူ၍လည္းဟူစိန္အဏ၀ါနွင့္ ဖာတီမာဘီ

(အက္ေဂ်-၃၆၈) စီရင္ထံုးမ်ားတြင္ ဆံုျဖတ္ထားပါသည္။


                 ဤစီရင္ထံုးမ်ားကို  ခ်ဳပ္၍သံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး

သည္အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနွင့္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္လိုလွ်င္ အစၥလာမ္ဘာ

သာ သို႕ကူးေျပာင္းရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာကူးေျပာင္းလက္ထပ္ျပီးမွ  ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္

ျပန္လည္ကူးေျပာင္းလွ်င္လည္းလက္ထပ္ျခင္းပ်က္ျပယ္သြားေပသည္။


                 ထို႕ျပင္အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တစ္ဦး၏  အေမြကိုအစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တစ္ဦး

ကသာလက္ခံနိုင္သည္။  အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မဟုတ္သူမ်ားက ဆက္ခံခြင့္မရွိသျဖင့္ဗုဒၶ

ဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေယာက်ာၤးတစ္ဦးနွင့္ ေပါင္းသင္း

ေစကာမူ ဘာသာကူးေျပာင္းမႈမရွိလွ်င္ တရားမ၀င္သျဖင့္ မည္သည့္အခြင့္အေရးမွ်မရနိုင္

ေပ။ ေမြးဖြားလာေသာသားသမီးမ်ားမွာလည္းတရားမ၀င္သားသမီးမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။

အမ်ိဳးသမီးကဘာသာကူးေျပာင္းျပီၤးလက္ထပ္ခဲ့သျဖင့္  တရား၀င္ျဖစ္ေစကာမူ ေမြးဖြားလာ

ေသာသားသမီးမ်ားသည္ အစၥလာမ္ဘာသာမကိုးကြယ္ပါက အစၥလာမ္ဘာသာတစ္ဦး၏

အေမြကိုမရရွိနိုင္ေတာ့ေပ။


                                     ဇာတ္မတူလွ်င္အိမ္သူမျဖစ္

           
         ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ားနွင့္  လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းမ်ားကိုဆက္လက္တင္ျပလိုပါသည္။

    ဟိႏၵဴတရားဥပေဒအရ  ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ခ်င္းလည္းျဖစ္။ ဇာတ္တူျခင္းျဖစ္မွသာ

လွ်င္   လက္ထပ္ထိမ္းျမားနိုင္ခြင့္ရွိေပသည္။  ဟိႏၵဴဘာသာတြင္ (၁) ျဗာဟၼဏ။(၂)  ခတၱိယ။

(၃)ေ၀ႆနွင့္(၄) သုဒၵ ဟူ၍ဇာတ္ေလးမ်ိဳးရွိသည္။  ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ျဖစ္ေစကာမူ

ဇာတ္မတူသူအခ်င္းခ်င္း ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းကိုပိတ္ပင္တားျမစ္ထားေပသည္။

                  ဟိႏၵဴဘာသာအရ  ထိမ္းျမားျခင္းသည္လူမႈေရးထက္ ဇာတ္သေဘာ ဘာ

သာေရး။ဦးစားေပးသေဘာျဖစ္သည္။  ထိမ္းျမားျခင္းသည္  ပဋိညာဥ္သေဘာမွ်သာမဟုတ္ဘဲ

ဘာသာေရးနွင့္ဆိုင္ေသာမဂၤလာပြဲတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ဟိႏၵဴဥပေဒအရအခမ္းအနားျပဴ

လုပ္၍လက္ထပ္ရေလသည္။ထိမ္းျမားမႈ အခမ္းအနား၏အေရးၾကီးဆံုးအစိတ္အပိုင္းျဖစ္ေသာ

ေယာက်ာၤးနွင့္မိန္းမ လက္တြဲ၍  ခုနွစ္လွမ္းလမ္းေလ်ာက္ျခင္းျပီးေျမာက္လွ်င္  တရား၀င္

လင္မယားေျမာက္ေလသည္။။ထိမ္းျမားမႈပံုစံကိုလိုက္၍ အခမ္းအနားက်င္းပပံုကြာျခား

ေသာ္လည္း အထက္ေဖာ္ျပပါလမ္းေလ်ာက္နည္းကိုကားေဆာင္ရြက္ရျမဲျဖစ္ေလသည္။။


                        ေမာင္မန္းနွင့္ဒိုရာမိုးစီရင္ထံုး  (၃-အယ္ဘီအာ၂၄၄)တြင္ဒိုရာမိုးနွင့္မေရႊမဲတို႕႕

သည္၁၆နွစ္ခန္႕လင္မယားအျဖစ္  အတူတူေနခဲ့သည္။ ထိုကာလအတြင္း အိမ္တစ္ေဆာင္ကို

လည္း၀ယ္ခဲ့သည္ဒိုရာမိုးမွာဟိႏၵဴဟူ၍သာသက္ေသထြက္ရွိသည္။  ဇာတ္မွပယ္ထားသူဟူ၍

လည္းကန္႕ကြက္ခ်က္မရွိေပ။   ၄င္းတို႕တြင္ကေလးေျခာက္ေရာက္ရေသာ္လည္းအတူမစား

ဟုထြက္ခ်က္ရွိသည္။ထို႕ေၾကာင့္ဒိုရာမိုးမွာ ဟိႏၵဴတရားဥပေဒနွင့္သက္ဆို္င္

သူျဖစ္ျပီးမေရႊမဲသည္  ၄င္း၏တရား၀င္မယားမဟုတ္ဟုဆံုးျဖတ္ထားေလသည္။


                သို႕ရာတြင္   “ပန္ခ်မာ”ေခၚပဥၥမေျမာက္ဇာတ္၀င္မ်ားနွင့္ ထိမ္းျမားမႈျပဴရန္ကား

ျဖစ္နိုင္ေပသည္ဟုအက္စ္အနာမေလးပီေလးနွင့္  ဖိုးလမ္းစီရင္ထံုး (၃-အယ္ဘီအာ -၂၈၈)

တြင္ဆံုးျဖတ္ထားေလသည္။ အက္စ္အနာမေလးပီေလးသည္ ၄င္း၏မိန္းမမမဲေသဆံုူးေသာအခါ

အေမြထိန္းစာရရန္ေလ်ာက္ထားေလသည္။   ေမာင္ျဖစ္သူဖိုးလမ္းက အက္စ္အနာမေလးပီေလး

သည္မမဲ၍တရား၀င္ေယာက်ာၤးမဟုတ္ဟု အေၾကာင္းျပျပီးကန္႕ကြက္သည္။

               အက္စ္အနာမေလးပီေလး သည္ ပန္ခ်မာဇာတ္၀င္ျဖစ္သည္.။ ၄င္းနွင့္မမဲတို႕သည္

၁၆နွစ္ခန္႕လင္မယားအျဖစ္အတူေနခဲ့သည္။  ထိမ္းျမားလက္ထပ္စဥ္မည္သည့္အခမ္းအနားမွမ

လုပ္ခဲ့ေပ။၄င္းတို႕တြင္သားသမီးတစ္ေယာက္မွ်မရွိ။ မမဲကခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးသည္ကိုစားေသာက္

ခဲ့သည္။  ၄င္းသည္ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းမ်ားကို သြားေလ့ရွိေသာ္လည္းမမဲနွင့္အတူဗုဒၶဘာသာ

ေက်ာင္းမ်ား။ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားသို႕လည္းသြားသည္။ အမ်ားက၄င္းတို႕ကိုလင္မယားအျဖစ္

အသိအမွတ္ျပဳၾကသည္။ ဤအမႈတြင္ အက္စ္အနာမေလးပီေလးနွင့္မမဲတို႕သည္ တရား၀င္

လင္မယားအျဖစ္ေရာက္ျပီဟုဆံုုးျဖတ္ေလသည္။


                    အခ်ဳပ္တင္ျပရေသာ္ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ ေယာက်ာၤးနွင့္ထိမ္းျမားခဲ့ေသာ ဗုဒၶဘာ

သာ၀င္အမ်ိဳူးသမီးသည္ဟိႏၵဴတရားဥပေဒအရ ဇာတ္မတူလွ်င္ တရား၀င္ထိမ္းျမားခြင့္မရွိဆိုေသာ

အေၾကာင္းတစ္ရပ္နွင့္ပင္ တရား၀င္လင္မယားအျဖစ္ကိုမေရာက္နိုင္ေတာ့ေပ။


                       စဥ္းစားျပီးမွဆံုးျဖတ္ပါ


                   ခရစ္ယာန္မ်ားအေနျဖင့္လည္းထိမ္းျမားမႈျပဴရာတြင္  ကိုးကြယ္ေသာဘာသာ

တူျခင္း ထိမ္းျမားမႈကိုသာနစ္သက္သည္။  သို႕ရာတြင္(၁၈၇၂)ခုနွစ္ ခရစ္ယာန္ထိမ္းျမားလက္

ထပ္ျခင္းအက္ဥပေဒပုဒ္မ ၄နွင့္၅ အရမူဘာသာမေျပာင္းဘဲထိမ္းျမားလက္ထပ္နိုင္သည္။ သို႕

ေသာ္အျခားဘာသာ၀င္မ်ားနွင့္ ထိမ္းျမားလိုပါကဘုရားေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္လိုအပ္ေသာ

စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားခ်မွတ္ကာ ထိမ္းျမားမႈကိုတရား၀င္ျပဳလုပ္ေပးသည္။ ခရစ္.ယာန္

ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေရးအက္ဥပေဒအရ တရား၀င္ထိမ္းျမားမႈအတြက္ အခမ္းအနားမ်ားသတ္မွတ္

ထားပါသည္။ အစိုးရခန္႕အရာရွိထံတြင္ထိမ္းျမားနိုင္သကဲ့သို႕ ဘုရားေက်ာင္းတြင္လည္းျပဳလုပ္

နိုင္ေလသည္။ခရစ္ယာန္ဥပေဒ၏ထူးျခားခ်က္မွာ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကိုသာတရား၀င္

အသိမွတ္ျပဳျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ေယာက်ာၤးတစ္ဦးသည္ မယားတစ္ေယာက္ထက္ပို၍ မယားျပိဳင္စနစ္ျဖင့္

ထိမ္းျမားထားပိုင္ခြင့္မရွိေပ။ေမာင္ၾကိဳက္နွင့္မၾကီးစီရင္ထံုး{(2-ယူဘီအာ(၁၈၉၇-၀၁)

၄၈၈တြင္အကယ္၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္သည္ခရစ္ယာန္ဘာသာသို႕ ကူးေျပာင္းျပီး

ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္နွင့္အခို္င္မာလက္ထပ္ျပီးေနာက္ ဗုဒၶဘာသာသို႕တစ္ဖန္

ျပန္၍၀င္လာလွ်င္ ထိုသူသည့္ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားကဲ့သို႕ ေနာက္ထပ္အိမ္ေထာင္မျပဳနိုင္

ေၾကာင္းဆံုးျဖတ္ထားသည္။အေၾကာင္းမွာခရစ္ယာန္လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းအက္ဥပေဒအရ

ဘာသာကူးေျပာင္းျခင္းသည္ ထိမ္းျမားမႈကိုမပ်က္ျပယ္နိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။


                        ထိုနည္းတူမေအးသာနွင့္မသိန္းခင္စီရင္ထံုး(ေအအိုက္အာ။ေ၉၃၅။

ရန္ကုန္-၃၇)တြင့္ျမန္မာဗုဒၶဘာသာလင္ေယာက်ာၤးသည္ ခရစ္.ယာန္ဘာသာသို႕ကူးေျပာင္း

ျပီးေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳပါက ေနာက္အိမ္ေထာင္သည္တရားမ၀င္ေၾကာင္းဆံုးျဖတ္ထားသည္။

အေၾကာင္းမွာ ျမန္မာဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒအရ  ဘာသာကူးေျပာင္းျခင္းသည္ မူလထိမ္းျမား

မႈကိုမပ်က္ျပယ္နိုင္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။


                      ဤစီရင္ထံုးမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ေနာက္အိမ္ေထာင္တရားမ၀င္

သည့္ျပသနာမ်ားမွာ ခရစ္ယာန္လက္ထပ္ ထိမ္းျမားေရးအက္ဥပေဒအရ  တစ္လင္တစ္

မယားစနစ္ကိုအေျခခံထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေမာင္ၾကိဳက္နွင့္မၾကီးစီရင္ထံုးအရ

ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္အျဖစ္ လက္ထပ္ျပီးပါက ထိမ္းျမားမႈမပ်က္ျပယ္ဘဲ ေနာက္ထပ္

အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္မရွိ၍ျဖစ္သည္။ မေအးသာနွင့္မသိန္းခင္စီရင္ထံုးအရ  ဗုဒၶဘာသာအျ့ဖစ္

လက္ထပ္ျခင္းတည္ျမဲေနေသးသျဖင့္ခရစ္ယာန္ဘာသာအရ တရား၀င္အိမ္ေထာင္ရွိျပီး

သူနွင့္ လက္ထပ္၍မရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။


                       ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသားနွင့္လက္ထပ္သူျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ

အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ ခရစ္ယာန္လက္ထပ္ထိမ္းျမားေရးဥပေဒကို လိုက္နာျပီး  ညီညႊတ္

စြာလက္ထပ္ခဲ့မွ သာလွ်င္တရား၀င္လင္မယားျဖစ္နိုင္ခြင့္ရရွိေလသည္။

                         တရားမ၀င္သည့္အေျခအေန


ဤျပသနာမ်ားကိုျခံဳငံုသံုးသပ္ၾကည့္ေသာ္ဘာသာမတူခင္ပြန္းမ်ားနွင့္

လက္ထပ္မိသူျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္သားသမီးမည္၍မည္မွ်ပင္ရေစကာမူ တရား၀င္

မယားအျဖစ္မရနိုင္ၾကဘဲ  သားသမီးမ်ားသည္လည္း တရား၀င္ေသာသားသမီးမ်ားမျဖစ္

လာၾကေတာ့ေပ။ ျမန္မာ့ေရေျမေဒသတြင္အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္

ၾကပါလွ်က္ အၾကင္လင္မယားအခြင့္အေရးမရၾကေသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ဘ၀ကို

စာနာမိၾကသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအနက္ ျမန္မာဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဦးေမေအာင္

က “ဗုဒၶဘာသာတရားဥပေဒမွထင္ရွားသည့္စီရင္ထံုးမ်ား“စာအုပ္တြင္ ဥပေဒအျမင္ျ့ဖစ္

ဤသို႕မွတ္ခ်က္ခ်ထားပါသည္။


               “နိုင္ငံျခားသားမ်ားနွင့္အိမ္ေထာင္  ျပဳၾကသည့္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအနက္

ၿမိဳ႕ၾကီးသူမ်ားသည္ျမန္မာဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းျခင္းမရွိေတာ့ေခ်။  ယင္းအမ်ိဳး

သမီးမ်ား၏ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဂၤဟအေပါင္းတို႕၏အျမင္မွာကား ၄င္းတို႕သည္

နိုင္ငံျခားသားမ်ား၏တရား၀င္ဇနီးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။  သို႕ရာတြင္အေၾကာင္းမသင့္၍စားစ

ရိတ္ေလ်ာက္ထားရန္ ။ကြာရွင္းရန္။အေမြေတာင္းရန္  စေသာျပသနာမ်ားနွင့္ရင္ဆိုင္ရ

ေသာအခါတြင္မွ   ဥပေဒသစ္မ်ား၏အေၾကာင္းသိရွိၾကရသည္။  သိရွိရေသာအခ်ိန္

၌မိမိတို႕ တြင္ျပစ္မႈတရားဥပေဒအရ စားစရိတ္ရခြင့္ရွိ ေစကာမူ မိမိတို႔ိကိုယ္တိုင္မွာ

အေပ်ာ္မယားအျဖစ္ေရာက္ေနရေၾကာင္း နွင့္မိမိတို႔သားသမီးမ်ားမွာလည္းတိတ္တိတ္

ပုန္းေမြးထားသည့္ကေလးမ်ားျဖစ္ေနေၾကာင္းေတြ႕ၾကရေတာ့သည္။


                  နိုင္ငံျခားသားမ်ားသည္မသိနားမလည္ေသာ ငယ္ရြယ္သည့္ျမန္မာ

အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ေခ်ာ့ေမာ့လွည့္ဖ်ားကာတရားဥပေဒနွင့္အညီ ထိမ္းျမားလက္ထပ္

ေလဟန္ျပဳ၍ေပါင္းသင္းျပီးေနာက္ ဥပေဒျ့ပသနာအရပ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာသည့္အခါ

တြင္မူ ၄င္းတို႕လူမ်ိဳး၏တရားဥပေဒကို  အကာကြယ္ျ့ပဳျ့ပီးဆိုခဲ့သည့္ထိမ္းျမားမႈကို

ဖ်က္သိမ္းေလ့ရွိေၾကာင္းမၾကာခဏေတြ႕ရွိၾကရသည္။ ဤကဲ့သို႕ေသာအမႈအခင္းမ်ားတြင္

လူမ်ိဳးမ်ား၏ တရားဥပေဒကိုလက္ခံျပီး ျမန္မာလူမ်ိဳး၏တရားဥပေဒကို မည္သည့္အတြက္

ေၾကာင့္လံုး၀လ်စ္လ်ဴရႈ႕ထားသည္ဆိုေသာအခ်က္မွာ မရွင္းလင္းေခ်။


                       အမ်ိဳးခ်စ္တဲ့တကယ့္လူ

                   ဦးေမေအာင္၏မွတ္ခ်က္မွာ အလြန္ေလးစားဖြယ္ေကာင္းေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။

ဦးေမေအာင္သည္အျခားေသာပုဂၢိဳလ္မဟုတ္။ျမန္မာျပည္အတြင္း၌ ပဋိညာဥ္ခံစစ္ကဲ။

၀န္ေထာက္။ အေရးပိုင္။ မင္းၾကီးမ်ားခန္႕ထားရန္အတြက္ စံုစမ္းရန္ျဗိတိသွ် အစိုးရက

စံုစမ္းေရးအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ျမန္မာျပည္ကို  ေစလႊတ္လို္က္သည္။  ထိုစံုစမ္းေရးအဖြဲ႕  ကျမန္မာ

လူမ်ိဳးထဲကလူၾကီးလူေကာင္းမ်ားအားေခၚယူစံုစမ္းရာ ဦးေမေအာင္ပါ၀င္ခဲ့သည္။ .ယင္းအ

ခမ္းအနားသို႕ ေခါင္းေပါင္းျဖဴ ေဖာ့လံုး။ ထိုင္မသိမ္းအက်ီၤ။ ျမန္မာျပည္၌ရက္လုပ္သည့္

ပုဆိုးရွည္မ်ား ၀တ္ဆင္ျပီးတက္ေရာက္သူျဖစ္သျဖင့္    ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက-


               “၄င္းအေၾကာင္းနွင့္စပ္လ်င္း၍ အင္မေအဘြဲခံ။ ၀တ္လံုေတာ္ရၾကီးတစ္ဦးျဖစ္

လင့္ကစား။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ေရွးရိုးစဥ္လာဓမၼတာ အတိုင္းသာ၀တ္ဆင္သည္ကို  ကၽြန္

ေတာ္၏စိတ္တြင္အလြန္ၾကည္ညိုနွစ္ျခဳိဳက္စြာနွင့္

             ေခတ္အလိုက္ ေကာင္းသည္လိုေျ့ပာၾကတဲ့

            ေဘာင္းဘီေသာ။

            ဦးထုပ္ေသာ။

            ဘာကိုမွ်မငဲ့မူ၍

           တကယ့္လူ

           သဲ့လူ။

            အမဲ့လူ။

           အိုဘဲ့လူဟု

           ခြန္းက်ဴေျပာကာ

           ေထာပနာျပဳ ျပဳ ျပီး

           ၾသဘာဆုေပးျခင္း ““   ခံရသူျဖစ္သည္။ ဦးေမေအာင္သည္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏

နိုင္ငံေရးဒအစရွိေသာ ၀ိုင္အမ္ဘီေအအသင္းဖြဲ႕စည္းရာတြင္ နယ္လွည့္ျပီး အသင္း

ဖြဲ႕စည္းရန္စည္းရံုးခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ဟသၤတ ျမ္ိဳ႕၌၁၉၁၆ ခုနွစ္တြင္က်င္းပေသာ

၀ို္င္အမ္ဘီေအအဖြဲ႕အစည္းမွ အသင္းဥကၠဠ အျဖစ္ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ျခင္းခံရသူ

လည္းျဖစ္သည္။
                                     ဦးေအးခ်ိဳ( မဟာ၀ိဇၨာ)
                            
              
  “ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္”

 ဤေဆာင္းပါးသည္ လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခားမ်ာႏွင္. အိမ္ေထာင္ျပဳမိႀကတဲ့
ဗုဒၶဘာသာျမန္မာမိန္းခေလးမ်ား   မိမိတို႕ဘက္က ဘာသာေရးအရ မည္မွ်
နစ္နာဆံုးရွံဳးရသည္ကို ဥပေဒ ရွဳေထာင့္မွျမင္ႏွိဳင္ေအာင္ သိသာရန္အတြက္သာ
တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေကာ.မက္မ်ားေပးရာတြင္အျခားဘာသာႏွင့္ လူမ်ိဳးအားေစာ္ကားသည့္
ေကာ့မက္မ်ားေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား မေရးႀကပါရန္ေလးစားစြာ ေတာင္းပန္ပါသည္။
                    တတိုင္းေမႊး။    ။(ေကာက္ႏွဳတ္မွ်ေ၀ပါသည္)



No comments:

Post a Comment